ONE DIRECTION & 5SOS MEET&GREET #WWAT

Nu hade jag tänkt o berätta lite om 1D konserten och min träff med 5 seconds of summer killarna.

börjar lite smått med att berätta vem 5sos är, de är ett australiskt pop-punk rock band, bandets medlemmar är Calum, Ashton, Michael och Luke! De började med att göra musik covers på yotube och de blev stora efter ett tag! De har varit förband åt 1D på deras take me home tour, och även iår fick de följa med 1D på deras nya ''were we are now tour''!

MTV höll i en tävling där man kunde vinna en träff med killarna + biljetter till konserten + presenter! och de var så jag fick träffa dem! Jag och min kompis anmälde oss, men vi trodde aldrig att vi skulle vinna, från början ville vi inte ens anmäla oss, men vi ändrade oss och sa att vi ska ge de ett försök! De man skulle gör för att vinna var då att man skulle skriva en motivering varför just du skulle vinna! jag och min kompis skrev varsin motivering, vi hjälpte varandra att skriva! och de var min motivering som vann! JAG VANN, de var något jag aldrig trodde skulle hända, och de första jag gjorde var o ringa upp min kompis som jag skulle ta med (AJLA) och hon trodde mig inte!  

 

12 JUNI: Jag och Ajla&Lejla åkte upp till stockholm, medan vi är ungefär 1 h i från stockholm ser vi att 5sos har landat i Arlanda och att folk tagit bild med dem, hela min dag förstördes men jag var ändå inte så ledsen för jag visste att jag o ajla skulle ändå få träffa dem dagen efter, men de måste varit lite surt för Lejla! haha :/ efter vi kommit fram till Stockholm åkte vi till Grand hotell direkt med alla våra saker, (skitjobbigt) för vi trodde 5sos skulle befinna sig där, men de hade tydligen checkat in på ett hotell inne i stad i stcokholm någonstans men vi visste inte vart så vi gav upp, vi åkte och köpte lite snacks och åkte hem till min syster (viskulleövernattadär) 

 

13 JUNI: vi vaknade upp ganska tidigt för vi skulle gå möta upp Lelle o Tammis, vi mötte upp dem och åkte till min syrra för att fixa oss, efter vi fixat oss var vi tvungen och åka till Solna, till friends arena för min syrra lejla&Lelle skulle checka in med sina VIP (min&ajlasvip :'((() vi missade chansen att stå ''front row'' men meet&greeten var värt så mycket mer! Efter de fått sina laminat och arbandet och allt de gick vi ner till subway för att äta, vi var verkligen vrålhungriga, OH SHIT vilken jävla kö de var till subway vi stod i kö i ungefär 1h, ffyyyfan va jobbigt! efter vi ätit gick vi alla åt olika håll typ, haha!! INNAN DE, gick jag o Lejla mötte upp en tjej som fick en gratis biljetten av oss, för vi hade en över som vi inte behövde!  3 av oss hade vip, tammis hade bara vanlig ståplats men jag o ajlas skulle möta upp henne inne i arenan efter MEET&GREE! 

Jag och Ajlas gav oss till platsen vi skulle träffas och de var utanför quality hotel friends där möte vi alla andra, vi fick vänta skit länge ute i de kalla vädret och de var svin kallt, och ajla hade bara på sig skjorts, och jag ahde ingen jacka... Sen mötte jag Emma hon var också en vinnare av MTV tävlingen vi hade pratat innan och de var jätte trevligt och träffa henne och lovisa, vi 4 blev direkt väldigt tajta och höll ihop under hela träffen :') När alla hade kommit så gav vi oss mot där vi skulle gå in, vi gick in genom ingången A, när vi kommit in kom en säkerthetsvakt och sa blalalbal hur de skulle gå till oså! Sen åkte vi upp hiss 2 våningar eller något kommer inte direkt ihåg! När vi åkte upp fick vi gå in  i ett rum och där stod vi alla 14/12 tjejer och väntade på våra killar! Jag och Ajla köpte godis till dem Algrehns bilas, varsin till dem och vi frågade om vi gick ge dem till dem, och kvinnan som jag tror var en del av deras Crew vara såklart! så vi väntat ungefär i 5 minuter, och Ajlas höll på hela tiden och driva med mig, och ge mih hjärttack att de kommit in i rummet, och jag trodde henne hela tiden förutom då hon var seriöst, HAHA!!

ASSÅ shit, när de kom in i rummet, asså jag tror verkligen att jag drömmde de känns inte verkligt, jag trodde mina ögon spelade mig ett jävla spratt, asså de var så himla sjukt! Och jag kommer ihåg att jag verkligen log igenom hela meet&greeten! Emma och lovisa var dem första som fick gå fram, sedan var de min o Ajlas tur, jag var så himla nervös att jag sprang till bordet och hämta våra godis och jag sa ''We have som gifts for you guys'' fyfan vad jag skämde ut mit asså haha nu när jag tänker efter! HAHA, sen gick jag fram och jag glömde typ bort Ajla. Jag delade ut godis påsarna, först till ASHTON sedan CALUM sedan LUKE och sist till MICHAEL, HAHA fyfan va pinsam jag var asså, alla sa thank u, när jag gav godiset till Mikey, asså när han sa thank you, de var nog de gulligaste, sedan frågade jag Mikey om jag fick en KRAM och han bara '' ofcourse'' sen så kramde jag honom och fyfan vilken go kram han hade, jag fråage även alla om hur de mådde och de svara good thank you, and U oså! Sen så var de LUKE, jag kramde och frågade hur han mådde han bara good thank u, sen så frågade han mig om godiset jag gav honom var svenskt jag bara ''YES THEY ARE'' sen så kramde jag om CALUM, OCH JAG TRODDE JAG SKULLE DÖ, FÖR OMG HANS KRAM, VAR SÅ HIMLA FANTASTISKT, medan jag kramade Calum, kramade Ajla luke (luke sa hur mår du en gång till mig o en gång till AJLA) och han sa på svenska bara ''HUR MÅR DU'' haha och jag svarde på svenska ''JÄTTE BRA'' tror dock inte han förstod mig hahah! Sen var de ASH, jag kramde om honom och frågade '' are you guys excited for tonight show'' han bara yes och sen kramde jag om honom, sen så frågade jag honom om en puss på kinden, asså jag vet inte ens hur jag vågade om jag ska vara ärlig haha!! men jag fick en puss! och de var så snällt av honom! de var verkligen väldigt goa killar, jag önskar att ja pratat mer med dem, men jag var så sjukt nervös och de var min första meet&greet , JAG och ajlas gick dit helt oplanerat asså haha, vi var bara mest typ excited över att se dem, haha! MEN jag är så glad att jag utbytte några ord med dem, ändå om de inte var mycket! När vi skulle gå, jag trodde att jag inte gett dem ett papper där jag hade skrivit många twitter namn på och jag sa de, och deras vakt frågade mig om jag glömt o ge dem en sak och jag bara 'yes i forget to give them a note' men när vi gick tillbaks till våra platser så sa ajla att hon hade gett den till ASH, och jag ba jaha, sen kom deras vakt fram till mig och frågade om jag ville gå och ge dem lappen, MEN AJLA HADE REDAN GETT DEN :'( om hon inte hade dett såå skulle jag fått chansen att gå fram igen HAHA, men men!! Kan säga att jag o Ajla verkligen hade de bästa dagen i vårat liv

Vi fick stå och kolla medan alla andra fick gå fram och så! De spelade även lite fotboll mellan bilderna AHHA, och Calum skämtade något om de svenska vädret eller något och alla dem skrattade, fyfan va gulliga de var! ASHTON dansade även lite haha! Efter alla tagit bild, så spelade killarna lite passning oså, sen vare en tjej som tog bollen HAHA, och ASHTON bara 'Can i have the boll back plese'' typ stammade fram orden han var så himla gullig HAHA, han verkade vara jätte nervös. JUSTE från början så bad ashton ursäkte för han hade på sig shorts med HAHA, så gullig! Sen så skulle dem gå, och jag kan lova att Mikey kollade åt mitt och Ajlas håll, han tyckte säkert att Ajla var snygg!! OCH INNAN DE SKULLE GÅ, så höll LUKE i våra godis och log och tackade oss, och jag o Ajla DOG ASSÅ! och måste bara tillägga fyfan vilka snygga ben LUKE HAR, FYFAN!

De är allt jag minns, men de hände fler saker man jag kommer inte ihåg mer haha, de är så himla suddigt! jag filmade även våran träff iaf en bit av den, jag råkade avbryta för jag hade mobilen i bhån.

( LÄGGER UPP EN LITEN BIT) - inte allt för min röst är så himla pinsamt haha :( 

sen när vi gick ut, och vi skulle åka ner för hissen, Ajla ringde upp Lejla och vi typ frekade ut på telefonen och vakten bara skrattade åt oss HAHA!  Jag och ajla hade egna ståplatser biljetter så vi fick gå ner till BLUE, och där träffade vi tammis och vi kom ändå ganska långt fram! värt och förlora min vip ändå! vi stod och vänta ganska länge, för alla som var där den 13 juni vet hur segt de var, de var ganska sena! Men Ajla började må illa oså! folket omkring oss var jätte snälla och de hjälpte oss med att Ajla skulle få vatten! Hon mådde bra i ett litet tag då 5sos kom ut på scen och jag kunde inte fatta typ för 1h sedan jag varit och pratat med dem o kramat dem! Efter dem gick så mådde Ajla dåligt igen, hon mådde dåligt under hela 5sos också, men hon ville verkligen inte missa någon! Sen så börjjade ho må jätte dåligt så jag var tvungen och gå fram med henne, och de var verkligen några jävla bitches som inte ville låta mig gå fram med henne och hon mådde så himla dåligt jag blev förbannad ska jag säga, jag typ skrek på dem, men vi kom fram till stängslet till slut och några vakter tog henne! efter ett tag kom hon tbx, men sen så var hon tvungen o gå igen! Sedan så åkte jag framåt och kom i från dem, och då hade tydligen Ajla spytt HAHAHA, och de var någon tjej som kommit och hoppat rakt i spyan! HAHA, skrattade så himla mycket när jag fick höra de! Sedan möttes vi alla, och på vägen hem så mådde Ajla dåligt igen, så hon var tvungen och sätta sig och jag strök henne över huvudet,HAHA och hon spydde igen!! HAHA asså skrattade så himla mycket, fick typ ett skrattanfall och jag vet inte varför!!!! XD VI kom hem säkert och vi var så himla trötta alla så vi somnade direkt!

 

14 JUNI: Jag och Ajla och Lejla skulle vakna tidigt för att åka till Södertälje men vi försov oss, men vi åkte ändå dit men vi kom inte in till singnering saken. Men vi hörde dem sjunga live igen och var ganska nära dem! de var värt att åka dit! Vi hade inga planer att gå på konserten den 14, men vi hittade några biljetter och beslöt oss för att gå! OCH när vi kom in så var jag jätte trött och var på väg o somna men när musiken började så började vi 3 dansa jätte mcyket och vi träffade på några andra tjejer också och vi dansa jätte mcyket och hade kul! sen så kom 5sos ut på scenen och vi hoppade och dansa till musiken! JAG ajla o lejla hade målat våra händer med grönfärg, HAHA för att vi skulle synas när vi vinkade! VI HADE SKITKUL! sen så kom 1D och vi dansade, skrev, jublade och applåderade jätte mycket! AJLA satte sig på lejlas Axlar och LIAM såg !!!! och Louis vinkade till AJLA o allt!! de var verkligen en skit kul dag! De 2 dagarna var verkligen helt underbara! 

OCH jag längtar verkligen till nästa år då 5 seconds of summer kommer ha sin egna konsert! 13 MAJ NEXT YEAR KOMMER ATT BLI KICKASSSS!! 

 15 JUNI: vi åkte hem, och medan vi satt på bussen så fick vi våra MEET&GREET bilder vi fick 2 bilder var, men jag fick bara en för den första var vi alla tydligen inte riktigt med, jag vill ha den bilden också, jag skrev till han som tog bilden och frågade om jag hade möjlighetn kunde få den bilden men han bara tyvärr ''NEJ'' fattar inte varför jag inte kunde få den, men men! 

OCH HÄÄR ÄR VIDEON !!! 

OCH NÅGRA BILDER

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback